O oddechu oraz innych sprawach

Wim Hof

Hartowanie organizmu
Na czym polega hartowanie? Oczywiście istnieje kilka czy nawet kilkanaście metod hartowania organizmu, jednakże – jeżeli nigdy wcześniej nie miało się z nimi do czynienia – warto rozpocząć swoją przygodę z hartowaniem od czegoś prostego i nie aż tak bardzo nieprzyjemnego. Nie dla każdej osoby dobre będzie morsowanie. Zwyczajny człowiek może mieć bowiem gigantyczne trudności z zanurzeniem choćby jednej nogi w lodowatej wodzie. Nie warto zatem zrazu skakać na głęboką wodę. Skuteczne hartowanie organizmu równie dobrze można też przeprowadzić w domu. Jakże zatem to zrobić?

Tak naprawdę potrzebna jest do tego wyłącznie łazienka. A dobrze zrealizowane hartowanie poskutkuje nawet lepiej niźli suplementy na wzmocnienie organizmu, więc warto stosować je każdego dnia. A jak to czynić? Domowe hartowanie polega po prostu na naprzemiennym oblewaniu ciała ciepłą i zimną wodą. Wystarczy to czynić podczas wieczornego lub porannego prysznica, żeby nie tracić na to dodatkowego czasu. Chociaż trzy czy cztery razy należy zmienić temperaturę wody, aby zabieg przyniósł dobre efekty. Takie hartowanie spokojnie można czynić każdego dnia. Wspaniale zadziała na układ odpornościowy. Hartowanie powinno wykonywać się w obecności kogoś.
Hartowanie organizmu jest nieocenionym środkiem na zabezpieczenie sobie mocniejszej odporności. A dodatkowo – jest to sposób prosty i do tego całkowicie darmowy. Podczas gdy za suplementy na odporność trzeba płacić niemałe pieniądze, tak hartowanie organizmu nic nikogo nie kosztuje. Problemem jest jedynie to, że trzeba poświęcić na nie trochę czasu. Jest to jednakże niewielki problem. Starczy bowiem każdego dnia przeznaczyć te dziesięć albo piętnaście minut na zastosowanie obranej metody hartowania.

Oddech

Jest sporo sposobów relaksacji, wyciszenia, skoncentrowania, odizolowania od natrętnych myśli. Jedną z nich jest mindfulness, czyli po prostu, mówiąc po polsku, uważność. Osadź się w teraźniejszości i skup się na swoim oddechu.

Często nasze myśli uciekają. Zwykle w dwa znajome nam doskonale kierunki. Albo rozważamy przeszłość i przeważnie w sposób niepozytywny, wyrzucając sobie wiele spraw, decyzji. Drugi kierunek, to rzecz jasna przyszłość. Martwimy się, co dalejdalej z naszym życiem. Myślimy o planach, może zmianie, pieniądzach. Jak opanowują Cię natarczywe myśli, spocznij wygodnie. Skoncentruj się na procesie oddychania.

Skoncentruj się na tym co tu i teraz, a wszelkie myśli, które przejdą przez twoją głowę w tym procesie, będą dużo bardziej zracjonalizowane. Może ich pojawić się sporo. Nie rozmyślaj o innych osobach, o ocenach, o cudzych sukcesach. Ty również możesz niemało osiągnąć. Zanim jednak nie skoncentrujesz się na sobie, nic z tego nie wyjdzie.

Proces uważności, czy jeśli preferujesz, mindfulness, nie rozwiąże wszystkich twoich problemów. Jednak codzienne, kilkuminutowe świadome oddychanie może dać naprawdę długofalowo fenomenalne efekty dla twojej psychiki i podejścia do życia. Spróbuj. Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać. Zwłaszcza w tym zagonionym świecie taka praktyka jest niezwykle wartościowa.

Medytacja
Medytacja pojmowana jako skoncentrowanie uwagi na Bogu, skupienie się na modlitwie, jest wspaniałą łaską daną przez Stwórcę osobom nawróconym. Medytacja pojmowana jako wyciszenie się, stonowanie myśli, może to być przykładowo kontemplacja piękna natury, jest czymś, co może pomóc w odprężeniu psychiki, zebraniu sił psychicznych, zdystansowaniu się do spraw codziennych. Natomiast medytacja w rozumieniu religii wschodnich jest rzeczą niedobrą, dlatego że w  przypadku osób wierzących w miejsce zaufaniu Bogu jako źródłu życia i miłości stawiają jakąś nieokreśloną samoświadomość i inne rzeczy niezgodne z chrześcijaństwem natomiast w przypadku osób niewierzących mogą blokować poznanie Boga.

Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *